30 maj 2011

Befodrad. Typ.

Min chef kom in till mig idag och berättade att hon bett personalansvarige att uppgradera min tjänstebeteckning. Jag är alltså mer kvalificerad idag än vad jag var igår. Eller nåt sånt.

Samtidigt hade hon gått till vår generaldirektör och sagt att jag nu ligger snett vad gäller lönenivå och att han borde justera upp min lön innan lönerevisionen. Aldrig i livet sa han. Det skulle bli jätteskevt för hela revisionen tydligen. Sen vill han inte justera löner på det sättet nu då hans förordnande går ut efter sommaren.

Summa summarum är att jag numera har mer formellt ansvar och "finare" titel men samma jävla lön.

Thanks for nothing liksom...

Det enda jag kunde tänka på när min chef berättade det här var att jag plötsligt innerligt hoppas att jag får tjänsten jag sökt. Det skulle sitta fint att sluta innan min GD går, och dessutom med en lön som ligger 10 000 över den jag har idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar